-ابراهیمزاده، عیسی و لاشجردی، راضیه (1391)، تحلیلی بر انگیزه گردشگران و تأثیر عامل جنسیت و درآمد بر آن مطالعه موردی، گردشگران نوروزی شهرستان محلات، فصلنامه مطالعات شهری، سال چهارم: 1-10.
-ادارهکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه (1398)، وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشور.
-بروجنی، ضرغام و سهرابی، مهدیه (1392)، گونهشناسی بازدیدکنندگان مناطق جنگی ایران و نقش آن در انتقال فرهنگ پایداری دفاع مقدس، جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سال چهارم، شمارة دوم، تابستان 1392: 75 -101.
-بیژنی، مسعود؛ مرادی، حوریه و کرمی، غلامحسین (1390)، بررسی مفهوم و جایگاه انگیزش در برنامههای آموزش بزرگسالان، فصلنامه کار و جامعه، شماره 132-133: 100-106.
-بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس(1395)، پایگاه تخصصی اطلاعرسانی دفاع مقدس.www.fatehan.ir.
-ثناگو، اکرم؛ تقوی، احمد؛ بهنامپور، ناصر و بیکی، فریبا (1394)، بررسی وضعیت خودشکوفایی با برخی عوامل جعمعیتشناختی در دانشجویان علوم پزشکی گلستان سال 1394، فصلنامه پژوهش در آموزش علوم پزشکی، شماره8 ، دوره1.
-حاجیانی، ابراهیم (1379)، تحلیل جامعهشناختی هویت ملی در ایران و طرح چند فرضیه، فصلنامه مطالعات ملی، سال دوم ، شماره5: 228-192.
-حبیبی، نیکبخش(1390)، بررسی و شناخت هدفها، سلایق و نیازهای مخاطبان در موزههای جنگ (مطالعه موردی مخاطیان موزه ملی نیروی هوایی در دفاع مقدس)،فصلنامه راهبرد دفاعی، سال نهم ، شماره 33 ، تابستان: 159-188.
-رابینز، استفین(1384)، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه فرزاد امیدواران، مؤسسه مهتاب مهربان نشر، تهران: 203.
- رازقی، نادر؛ فیروزجانیان، علیاصغر؛ شریفی مقدم، پرویز و هاشمیان، بهزاد (1395) ، گردشگری جنگ، تحلیل کیفی سفر راهیان نور به مناطق عملیاتی، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری ، سال پنجم، شماره 17، تابستان: 97-114.
- ذوالفقاری، حسن(1384)، بررسی فصول طبیعی در استان کرمانشاه، تحقیقات جغرافیایی، دوره 20، شماره 1.
-سبزی، برزو (1397)، تحلیل تیپشناسی انگیزشی گردشگری دفاع مقدس در ایران،پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج، مرکز مطالعات و پژوهشهای علوم انسانی.
-سبزی، برزو (1398)، معنویت در گردشگری باتأکیدبر سفرهای راهیان نور، تهران: انتشارات فاتحان.
-ستاد مرکزی راهیان نور(1394)، راهنمای مناطق عملیاتی غرب( استان کرمانشاه وایلام) .www.rahiane noo.com.
-شیرازی، علی(1373)، مدیریت آموزشی، انتشارات جهاد دانشگاهی مشـهد، مشـهد، چاپ اول:141.
-طرح جامع گردشگری جنگ (1387)، مرحله اول گام اول: شناخت و ظرفیتسنجی گردشگری جنگ، شرکت مهندسین مشاور ایدهپردازان توسعه و رویان، تهران: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور.
-عسگری خانقاه، اصغر و سجادپور، فرزانه (1383)، نگرش قدسی، اندیشه قدسی، فصلنامه پژوهش فرهنگی، سال هشتم، شماره 9: 120-99.
-علیقلیزاده فیروزجایی، ناصر؛ رمضانزاده لسبوئی، مهدی و اسمعیلی، مجید (1394)، عوامل مؤثر در انگیزه گردشگران در انتخاب مقصد گردشگری باتأکیدبر جاذبههای روستاهای مناطق کویری و بیابانی(مطالعه موردی: نواحی روستایی خور و بیابانک)، فصلنامه علمی- پژوهشی و بینالمللی انجمن جغرافیای ایران، دوره جدید، سال سیزدهم، شماره 46: 321-302.
-قادری، اسماعیل و مطهر، سیدهمهسا (1392)، بررسی عامل کششی انگیزاننده گردشگران در انتخاب مقصد، مقایسه مقاصد داخلی و خارجی (مطالعه موردی شهر تهران)، فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، شماره دوم، بهار: 15-29.
- محمودزاده، سیدمجتبی؛ میرهاشمی، علی؛ میر، مصطفی و عنبرفروش، فاطمه(1393)، شناسایی و اولویتبندی عوامل انگیزشی رانشی و کششی مؤثر در توسعه گردشگری جنگ) مطالعه موردی: مناطق عملیاتی استان خوزستان(، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال سوم، شماره 9، تابستان: 110-129.
- نوری، غلامرضا؛ فتوحی، صمد و تقیزاده، زهرا (1391)، اولویتبندی قطبهای گردشگری استان کرمانشاه براساس پتانسیل مناطق نمونه گردشگری با استفاده از روش تصمیمگیری چندمعیاره تاپسیس، جغرافیا و پایداری محیط، شماره 4: 94-75.
-وثوقی، لیلا (1384)، گردشگری تلخ باتأکیدبر گردشگری جنگ، فصلنامه مطالعات گردشگری، شماره 10، پاییز: 105-127.
هرسی پاول و بلانچارد،کنت (1387)، مدیریت رفتار سازمانی، ترجمه قاسم کبیری، انتشارات ماجد، چاپ ششم.